شناسهٔ خبر: 173654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲ تقاطع پرحادثه در محور چناران به قوچان ایمن سازی شد

ایمن سازی چناران رئیس ادارۀ راهداری و حمل و نقل جاده ای چناران گفت: در تیر ماه امسال دو تقاطع حسین آباد به تلکی و ماسی به ماسکانلو در کیلومتر ۸ و ۱۱ بزرگراه چناران به قوچان ایمن سازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگـاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، سید جواد احمدی گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک در بزرگراه چناران به قوچان، ایمن‌سازی این مسیر بین المللی و رفع نقاط حادثه‌خیز آن از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای رفع دو نقطۀ حادثه خیز یاد شده ۳ هزار تن مخلوط آسفالت به ارزش ۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که شامل بارریزی، تسطیح، رگلاژ، آب پاشی، کوبیدگی رمپ های ورودی و خروجی استاندارد بوده است.

احمدی از خط کشی محورهای مواصلاتی روستایی برای ایمنی بیشتر در تردد خبر داد و افزود: در تیر ۱۴۰۳ محورهای روستائی گلمکان به کاهو و کاهو به شاندیز به طول ۳۰ کیلومتربا ارزش ۶ میلیارد ریال خط کشی و زیر بار ترافیک رفت.

احمدی با بیان اینکه برای نگهداری راه‌ها در حوزه استحفاظی چناران۳۰ تن آسفالت سرد و ۴ هزار مترمربع آسفالت گرم با ارزش ۴ میلیارد ریال عملیاتی شده گفت: در تیر ماه امسال ۱۰۰ عدد از علائم و گاردریل تعمیر و نصب شده که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از احداث یکدستگاه پارکینگ در کیلومتر ۹ باند برگشت کمربندی چناران به حجم بارریزی مخلوط به مقدار هزار و ۵۰۰ تن به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

رئیس ادارۀ راهداری و حمل و نقل جاده ای چناران گفت: زیر سازی محور محمدآباد بلوچ واقع در بخش مرکزی شهرستان گلبهار بطول ۵۰۰ متر با اعتبار ۳ میلیارد ریال از جمله فعالیت های حوزۀ راهداری در شهرستان چناران بوده است.  

شهرستان چناران در ۵۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان مشهد و در مسیر مشهد الرضا(ع) و قطب گردشگری شمال کشور قرار دارد.